기타/나의 음악

[스크랩] The Music Played- Matt Monro

언제나 푸른바다~ 2005. 12. 26. 23:23




 



   


 

An angry silence stayed 
where love had been 
And in your eyes 
 a look I've never seen

 

우리의 사랑이 머물던 그곳엔
분노의 침묵만이 흐르고
내가 보는 당신의 눈속엔
전에 보지못했던 그 무엇이 어려있네
     
If I had found the words 
you might have stayed 
But as I turned to speak 
the music played

만약 내가 한마디 말만 했더라면
당신은 내곁에 머물렀을텐데
그러나 내가 몸을 돌려 말하려는 순간
그음악은 흐르고 있었네
     
As lovers danced their way 
around the floor 
I suddenly watched 
you walk forward the door 
I heard friends of yours 
suggest you have to stay 
And as you took his hand 
the music played

 

연인들은 무대를 돌며 춤을 추고있을때
나는 갑짜기 보게 되었네
당신이 문을 향해 걸어 나가는 것을
당신의 친구가 가지말라고 이야기 하는것을 
난들었지
그리고 당신이 그 의 손에 이끌렸을때
그 음악은 흘렀네


Across the darkened room 
the fatal signs I saw 
We'd been something 
more than friends before 
Well, I was hurting you 
by cling to my pride 
He had been waiting 
  and as I drove him to your side

 

어두어진 방을 가로질러
나는 운명의 징후를 보았네
우린 그간 친구 이상의 그 무엇이 였지
나는 나의 자존심을 내세워
당신에게 상처를 주었고
기다리고 있는 그 를
당신 옆으로 데려왔던 것이지

     
I couldn't say the things 
I should have said 
refused to let my heart 
control my head 
 But I was made to see 
the pride I paid 
and as he held you close 
The music played

 

난 한마디 말도 할수 없었다네
내 마음이 나의 머리를 조종하는 것을 거부하고
말을 했어야 하는데
그러나 결국 내가 내세운 자존심의 댓가를
치루고야 말았지.
그가 당신을 가까이 안을때
그 음악은 흐르고 있었지

    
    And as I lost your love
    the music played.

 

그리고 내가 내 사랑을 잃었을때
그 음악은 흘렀네

 

 




파일링크 : Matt_Monro.jpg
출처 : The Music Played- Matt Monro
글쓴이 : 카자르크 원글보기
메모 :